Zarejestruj się

Zarejestruj się w naszej społecznościowej wyszukiwarce pytań i odpowiedzi, aby zadawać pytania, odpowiadać na pytania innych i nawiązywać kontakty z innymi ludźmi.

Zaloguj się

Zaloguj się do naszej społecznościowej wyszukiwarki pytań i odpowiedzi, aby zadawać pytania, odpowiadać na pytania innych i nawiązywać kontakty z innymi ludźmi.

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła? Wpisz swój adres e-mail. Otrzymasz link i utworzysz nowe hasło za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Captcha Kliknij obrazek, aby zaktualizować captcha.

Wpisz swoją nazwę użytkownika.

Proszę wpisać swój adres e-mail.

Wybierz odpowiedni tytuł pytania, aby łatwo można było na nie odpowiedzieć.

Wybierz odpowiednią sekcję, aby łatwo można było wyszukać pytanie.

Proszę wybrać odpowiednie słowa kluczowe Expytanie, ankieta.

Wpisz opis dokładnie i szczegółowo.

Wybierz typ wideo.

Tutaj umieść identyfikator wideo: https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs Przykład: "sdUUx5FdySs".

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że to pytanie powinno zostać zgłoszone.

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że ta odpowiedź powinna zostać zgłoszona.

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że ten użytkownik powinien zostać zgłoszony.

Zarejestruj się, żeby uzyskać dostęp do pełnej funkcjonalności platformy!

Jak zatrzymać pracownika

Jak zatrzymać pracownika

Wiadomo, że o sukcesie firmy w dużej mierze decyduje jej kapitał ludzki. Dlatego dla każdej firmy ważne jest nie tylko przyciągnięcie utalentowanych ludzi, ale także ich zatrzymanie. Jednak wiele firm nie zwraca na to uwagi i w efekcie traci swoich najlepszych pracowników.
Jeśli nie chcesz, aby najlepsi ludzie od Ciebie uciekali, skorzystaj z poniższych wskazówek, a dowiesz się, jak zatrzymać pracownika.

Tworzenie i wzmacnianie kultury korporacyjnej

Każda firma ma swoją kulturę. Pozostaje tylko pytanie, czy będzie się ona kształtować sama z siebie, czy też zostanie celowo stworzona. Powodem, dla którego firmy takie jak Google są tak atrakcyjne dla młodych profesjonalistów, jest ich kultura korporacyjna. Może Twoja firma jest inna, może nawet nie należy do świata IT, ale musi mieć atrakcyjną kulturę. Jest to również ważny element przyciągający i zatrzymujący wartościowych ludzi.

Bądź lojalny wobec swoich pracowników

Wiele firm odnoszących sukcesy przyjmuje filozofię, że pracownicy nie są tylko środkiem do obsługi klientów, ale że pracownicy są także klientami, tyle że wewnętrznymi. Oznacza to, że należy również walczyć o uwagę pracowników, co przekłada się na tworzenie programów szkoleniowych, wprowadzanie dobrego systemu wynagradzania, dobre traktowanie itp.

Stwarzaj możliwości awansu zawodowego

Nawet najniżej opłacany pracownik powinien mieć możliwość awansu. To sprawia, że ludzie pracują coraz ciężej. To właśnie brak perspektyw jest częstym powodem odejścia pracowników. I to właśnie ci najbardziej utalentowani odchodzą, ponieważ konkurencja na pewno da im awans.

Doceniaj osiągnięcia pracowników

Konieczne jest, aby firma doceniała osiągnięcia swoich pracowników, czy to poprzez nagrody pieniężne, wyróżnienia, czy przynajmniej publiczne pochwały. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest połączenie wszystkich tych metod.

Tworzenie dobrej atmosfery w pracy

Wyeliminuj wszelkie konflikty w pracy. Należy przy tym dokładnie zbadać, co jest przyczyną konfliktów – często jest to niesprawiedliwość. Jeśli tak jest, należy zaprzestać działań, które do tego prowadzą u podstaw.

Wspieranie przywództwa

Należy zauważyć, że awans i przywództwo, choć podobne, ale to dwie różne rzeczy. Gdy chodzi po prostu o awans, może to być przeniesienie pracownika szeregowego na stanowisko asystenta kierownika. Ale przywództwo to całkowite przekazanie pewnych uprawnień i osób pod całkowitą kontrolę.
Na początku może to być mikro-projekt, którym dana osoba musi zająć się samodzielnie, a następnie może jej zostać przydzielony mały zespół.

Twórz nowe zadania

Pracowników współczesnych firm fascynują wyzwania. Dlatego też konieczne jest utrzymywanie motywacji pracowników poprzez tworzenie zadań, które pomagają im w rozwoju zawodowym.

Young business man talking on phone and working on computer

Wykorzystanie informacji zwrotnych

Każdy pracownik firmy powinien mieć możliwość otwartego wyrażania swoich opinii. Jego opinia może nie spodobać się bezpośrednim przełożonym, ale w każdym przypadku należy najpierw wysłuchać tej osoby.

Podsumowanie – „Jak zatrzymać pracownika”

Zastanawiasz się, jak zatrzymać pracownika? Żaden pracownik nie powinien mieć poczucia, że jego praca w firmie jest zbędna lub mniej ważna. I podkreślając znaczenie każdego pracownika. Zachęcajcie ich poprzez premie i pochwały oraz dbajcie o atrakcyjną kulturę organizacyjną firmy. W ten sposób zatrzymasz swoich cennych pracowników i w pełni ich wykorzystasz.

Related Posts

Zostaw komentarz

Captcha Kliknij obrazek, aby zaktualizować captcha.