Zarejestruj się

Zarejestruj się w naszej społecznościowej wyszukiwarce pytań i odpowiedzi, aby zadawać pytania, odpowiadać na pytania innych i nawiązywać kontakty z innymi ludźmi.

Zaloguj się

Zaloguj się do naszej społecznościowej wyszukiwarki pytań i odpowiedzi, aby zadawać pytania, odpowiadać na pytania innych i nawiązywać kontakty z innymi ludźmi.

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła? Wpisz swój adres e-mail. Otrzymasz link i utworzysz nowe hasło za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Captcha Kliknij obrazek, aby zaktualizować captcha.

Wpisz swoją nazwę użytkownika.

Proszę wpisać swój adres e-mail.

Wybierz odpowiedni tytuł pytania, aby łatwo można było na nie odpowiedzieć.

Wybierz odpowiednią sekcję, aby łatwo można było wyszukać pytanie.

Proszę wybrać odpowiednie słowa kluczowe Expytanie, ankieta.

Wpisz opis dokładnie i szczegółowo.

Wybierz typ wideo.

Tutaj umieść identyfikator wideo: https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs Przykład: "sdUUx5FdySs".

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że to pytanie powinno zostać zgłoszone.

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że ta odpowiedź powinna zostać zgłoszona.

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że ten użytkownik powinien zostać zgłoszony.

Zarejestruj się, żeby uzyskać dostęp do pełnej funkcjonalności platformy!

13 ciekawostek o Instagramie

13 ciekawostek o Instagramie

Instagram to dziś nie tylko jedna z ulubionych platform social media na
świecie. Odnosi się do najpopularniejszych i najczęściej odwiedzanych platform: na
10 miejscu w Stanach Zjednoczonych i 41 na świecie. W tym artykule opowiemy o
kilku ciekawych faktach dotyczących Instagrama.

Instagram to nie tylko niekończąca się kolekcja zdjęć, ale platforma, dzięki
której firmy promują swój biznes, reklamują produkty i znajdują nowych klientów.
Umożliwia on zamieszczanie materiałów wideo i zdjęć sponsorowanych. Celebryci
zamieszczają piękne selfie z różnych uroczystości i imprez, a zwykli użytkownicy
mogą podzielić się swoimi sukcesami z ludźmi z całego świata.

Ta sieć społecznościowa ma coś dla każdego, od spotkań towarzyskich i
rozrywki do rozpoczęcia lub promowania biznesu. Dzięki integracji zdjęć z
Facebookiem, Twitterem, Tumblrem, Flickrem oraz uruchomieniu Instagram Direct,
ten serwis społecznościowy stał się jedną z najciekawszych platform dla
użytkowników. Zainteresowanie Instagramem na tym się nie kończy, porozmawiajmy
o tym, co jeszcze jest niezwykłe i fascynujące w sieci społecznościowej.

Pierwszy Post

Instagram został stworzony przez studentów Kevina Systroma i Mike’a Kriegera.
Aplikacja została oficjalnie przedstawiona 6 października 2010 roku, ale pierwszy
post pojawił się wcześniej, 17 lipca tego samego roku. Jej autorem był sam Kevin
Systrom, a zdjęcie przedstawiało jego psa.

Szybki rozwój

Wraz z rozwojem publiczności istniała ciągła potrzeba zwiększenia liczby pracowników, ale stale ich brakowało . Dla przykładu w 2017 roku zatrudnionych było 450 pracowników, a na jednego specjalistę przypadało 3,5 mln użytkowników.

Popularność

Instagram jest szóstą najpopularniejszą platformą na świecie, wyprzedzają go YouTube, Facebook, WhatsApp, Facebook Messenger i WeChat.  Instagram zajmuje 10 miejsce pod względem ruchu. Według statystyk, na początku 2021 roku sieć społecznościowa miała 0,9 miliarda miesięcznych użytkowników. Pod koniec 2020 roku Instagram zajmował piąte miejsce pod względem pobrań w Apple App Store.

Instagram to jeden z największych graczy w branży social media. Dzięki swojej światowej popularności i ciągłemu wzrostowi liczby użytkowników, Instagram wpłynął na rozwój globalnego blogowania, wniósł znaczący wkład w tę dziedzinę, a dla większości liderów opinii stał się dobrym źródłem dochodu.

Koszt Instagrama

Wraz z rosnącą popularnością i liczbą użytkowników, jego wartość rosła wykładniczo. Na przykład w 2012 roku, kiedy Mark Zuckerberg kupił aplikację, Intsagram był wyceniany na 1 mld dolarów, ale dwa lata później był wart 32 mld dolarów. W 2018 roku Bloomberg szacuje, że był wart ponad 100 mld dolarów.

Liczba użytkowników i aktywnych widzów

Do końca 2020 roku Instagram miał łącznie 1,16 mld aktywnych użytkowników, dla porównania Facebook miał ich 2,14 mld, a TikTok 689 mln. Dzienna liczba aktywnych użytkowników to ponad 500 mln.

Średni czas spędzony na stronie to 28 minut, co jest dość wysokim wynikiem. Instagram wyprzedził Snapchata i Facebooka, ten serwis społecznościowy ma malejący czas przebywania użytkowników. 63% zarejestrowanych użytkowników odwiedza Instagram codziennie, a 42% ogółu odwiedza serwis kilka razy dziennie. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników wynosi 1 mld. Od powstania Instagrama do 2020 roku liczba użytkowników wzrosła z 10 mln do 1,16 mld.

Najbardziej popularne konta i blogerzy

Pierwszym najpopularniejszym kontem na Instagramie jest sam Instagram, który do tej pory ma 532 miliony followersów. Wyłączając konta znanych na całym świecie marek, lista 9 najlepszych blogerów wyglądałaby następująco. Na pierwszym miejscu jest piłkarz Cristiano Ronaldo, który ma 468 mln subskrybentów. Amerykańska modelka Kylie Jenner (359 mln) i piłkarz Lionel Messi (350 mln) są tuż za nią.

Na czwartym i piątym miejscu są amerykańskie piosenkarki  Selena Gomez (337 mln) oraz  Ariana Grande  (323 mln). Aktorka i modelka Kim Kardashian zajmuje szóste miejsce z 320 mln subskrybentów. Na siódmym i ósmym miejscu plasują się piosenkarka Beyonce (269 mln) oraz amerykańska celebrytka Khloe Kardashian (263 mnl). Ulubieniec młodzieży, piosenkarz pop-R&B Justin Bieber (250mln) zajmuję dziewiąte miejsce. Na dziesiątym miejscu jest amerykańska supermodelka Kendall Jenner (248 mln). Spośród 10 najpopularniejszych blogerów, 7 na 10 to Amerykanie.

Ile zarabia się na Instagramie

Mówimy o zarabianiu na swoich stronach, a nie na kontach firmowych. Blogerów na Instagramie można podzielić na trzy kategorie i w zależności od tego, do której kategorii należy bloger, tyle będzie zarabiał. Mikrobloger posiadający do 10 000 followersów na swoim koncie może zarobić średnio 80-90$ na jednym poście (musi publikować płatne posty codziennie).

Średni blogerzy to posiadacze konta z ponad 100 000 subskrybentów. Ich średni dochód wynosi do 200 dolarów za post. Aby bloger osiągnął średnie amerykańskie wynagrodzenie, musi publikować płatne posty częściej niż trzy razy w tygodniu. Największe dochody mają właściciele stron z milionem subskrybentów (nie licząc kont celebrytów). Otrzymują oni wynagrodzenie w wysokości 600-700 dolarów za płatny post. Muszą publikować post promocyjny co najmniej raz w tygodniu, aby zarobić średnią pensję w USA.

Zdjęcia i posty z dziesiątkami milionów polubieni

W 2019 roku rekord świata w liczbie polubień, który do dziś nie został pobity, ustanowiło zdjęcie kurzego jajka. 4 stycznia 2019 roku na instagramie zostało zarejestrowane konto @world_record_egg. Z tego konta zamieszczono zdjęcie zwykłego kurzego brązowego jajka z podpisem „Let’s set a new world record for Instagram likes together”. Pojawiające się na początku 2019 roku zdjęcie kurzego jajka w 10 dni pobiło rekord lidera w polubieniach (18 mln), czyli zdjęcia noworodka Kylie Jenner (siostry Kim Kardashian).

Zdjęcie jajka zgarnęło 25 milionów polubień i 1,5 miliona komentarzy w ciągu 10 dni i nie planuje na tym poprzestać. Przez długi czas właściciel konta był nieznany. Drugie i trzecie miejsce pod względem liczby polubień zajmują post o śmierci rapera XXXTentaciona z 2018 roku (24,2 mln) oraz selfie Billie Aylish z nową blond fryzurą z 17 marca 2021 roku (22,4 mln).

Instagram i czerwone jabłka

Na Instagramie jest wiele emoji, jednym z nich są jabłka w dwóch kolorach, zielonym i czerwonym. Z niewiadomych przyczyn użytkownicy zamieszczają czerwone jabłko w dwa razy więcej niż zielone. Istnieje wiele założeń wśród różnych ekspertów, ale nie można osiągnąć konsensusu. Jednym z założeń jest to, że być może użytkowników odpycha zielony kolor jabłka jako niedojrzały i dlatego większość z nich preferuje w swoich postach dojrzałe, czerwone jabłka.

Większość użytkowników nie pochodzi z USA

Instagram ma publiczność liczącą ponad 2 miliarda użytkowników, ale tylko 140 milionów z nich to Amerykanie. Niewątpliwie są ich więcej niż użytkowników z innych krajów, z wyjątkiem Indii, gdzie liczba użytkowników tej sieci społecznej jest taka sama – 140 milionów. Brazylijczycy są nieco mniej zarejestrowani w Instagramie – 100 milionów, nie daleko w tyle są mieszkańcy Indonezji – 85 milionów. Niewątpliwie USA i Indie mają najbardziej globalną publiczność w Instagramie, ale na podstawie danych dla innych krajów, ta sieć społeczna jest dość szeroko znana i popularna na całym świecie.

Hashtagi mają również swój własny ranking

Instagram wprowadził hashtagi jeszcze w 2011 roku i od tego czasu stały się one niezbędnym atrybutem do nawigacji treści. Pod koniec 2017 roku użytkownicy mają teraz możliwość subskrybowania hashtagów, które lubią lub którymi są zainteresowani. Umożliwia to śledzenie nowych trendów i sprawia, że treści w feedzie są bardziej istotne i interesujące dla użytkownika.

Popularne hashtagi są wykorzystywane przez firmy i blogerów. Marki starają się maksymalnie wykorzystać różne popularne hashtagi, które są jak najbardziej adekwatne do oferowanych przez nie produktów, dzięki czemu mogą znacznie zwiększyć liczbę odbiorców i przyciągnąć większą uwagę do swoich postów i produktów.

Najpopularniejszy jest hashtag #love z 2,1 miliardami postów, następnie hashtag #instagood z 1,5 miliardem postów, bardzo popularny jest również hashtag #fashion z 1 miliardem postów.

Dane demograficzne Instagrama

Media społecznościowe stały się integralną częścią życia ludzi. Dotyczy to nie tylko zaawansowanej młodzieży, ale także starszego pokolenia. Sieci społecznościowe stają się niemal głównym źródłem wiadomości i różnych treści medialnych dla różnych kategorii wiekowych, a Instagram nie jest wyjątkiem.

Rozkład wiekowy użytkowników Instagrama jest następujący: główny udział – 33% to osoby w wieku 25-34 lat, a 29% to osoby w wieku 18-24 lat. Użytkownicy w wieku 35-44 lata to 16%, 45-54 lata to 8,1%, 55-64 lata to 3,8%, a 65+ to 2,1%. Jak widać, ten portal społecznościowy jest popularny wśród osób w wieku od 18 do 34 lat.  W podziale na płeć Instagram jest bardziej popularny wśród kobiet, choć z niewielką przewagą – 50,8% i 49,2%.

Zdjęcia prywatne

Według danych analitycznych, ponad 37% zarejestrowanych użytkowników nigdy nie zamieściło osobistych zdjęć! 25% zamieściło osobiste zdjęcia w ilości nie większej niż 5-7 zdjęć, a tylko 5% zamieściło więcej niż 50 zdjęć. W obliczeniach nie wzięto pod uwagę kont celebrytów, którzy często zamieszczają zdjęcia z różnych imprez, spotkań, weekendów itp.

Wnioski

Instagram to największy zakup Facebooka, który w późniejszym czasie znacząco wpłynął na rozwój i wsparcie sieci społecznościowej. Dalekowzroczny Mark Zuckerberg jako pierwszy zauważył duże zainteresowanie serwisem. Od czasu zakupu sieci społecznościowej i fuzji z Facebookiem w 2012 roku, liczba użytkowników Instagrama wzrosła do 80 milionów zarejestrowanych kont, a liczba ta stale rośnie.

Przedstawiliśmy Wam podstawowe liczby i fakty dotyczące tego portalu społecznościowego, czasem fascynujące, czasem zaskakujące, ale na pewno nie pozostawiające nikogo obojętnym. Projekt dwóch programistów „amatorów” stał się wielką platformą o wielkich perspektywach i możliwościach.

Related Posts

Zostaw komentarz

Captcha Kliknij obrazek, aby zaktualizować captcha.