Zarejestruj się

Zarejestruj się w naszej społecznościowej wyszukiwarce pytań i odpowiedzi, aby zadawać pytania, odpowiadać na pytania innych i nawiązywać kontakty z innymi ludźmi.

Zaloguj się

Zaloguj się do naszej społecznościowej wyszukiwarki pytań i odpowiedzi, aby zadawać pytania, odpowiadać na pytania innych i nawiązywać kontakty z innymi ludźmi.

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła? Wpisz swój adres e-mail. Otrzymasz link i utworzysz nowe hasło za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Captcha Kliknij obrazek, aby zaktualizować captcha.

Wpisz swoją nazwę użytkownika.

Proszę wpisać swój adres e-mail.

Wybierz odpowiedni tytuł pytania, aby łatwo można było na nie odpowiedzieć.

Wybierz odpowiednią sekcję, aby łatwo można było wyszukać pytanie.

Proszę wybrać odpowiednie słowa kluczowe Expytanie, ankieta.

Wpisz opis dokładnie i szczegółowo.

Wybierz typ wideo.

Tutaj umieść identyfikator wideo: https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs Przykład: "sdUUx5FdySs".

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że to pytanie powinno zostać zgłoszone.

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że ta odpowiedź powinna zostać zgłoszona.

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że ten użytkownik powinien zostać zgłoszony.

Zarejestruj się, żeby uzyskać dostęp do pełnej funkcjonalności platformy!

Jak usunąć negatywne opinie o firmie z internetu i czy warto to robić?

Jak usunąć negatywne opinie o firmie z internetu i czy warto to robić?

Opinie klientów odgrywają ważną rolę w rozwoju. Na szczególną uwagę z pewnością zasługują negatywne opinie i oceny publikowane w sieci. Są one częściej pozostawiane, czytane z większym zainteresowaniem i mogą działać zarówno na szkodę firmy, jak i na jej korzyść. Należy pracować z takimi recenzjami, aby zwiększać zaufanie użytkowników. Opinie, które mogą stanowić poważne ryzyko dla reputacji, powinny zostać usunięte. Przede wszystkim pamiętaj, aby śledzić informacje, które wpływają na wizerunek firmy i wybór potencjalnych klientów. Spróbujmy dowiedzieć się, jak najlepiej radzić sobie z krytyką i jak usunąć negatywne opinie o firmie z internetu, które hamują rozwój.

Spis treści:

Negatywne opinie: usuwać czy nie?

Krytyka może i powinna działać na korzyść biznesu. Bez negatywnych komentarzy niemal niemożliwe jest stworzenie pozytywnego wizerunku firmy, z którą chciałoby się współpracować. Dlatego zanim zadasz sobie pytanie, jak usunąć negatywną opinię z sieci, musisz dokładnie zrozumieć, czy będzie to korzystne dla rozwoju twojej firmy czy też nie.

Ocena 4,2-4,7 jest uważana za najkorzystniejszą dla budowania zaufania. To znaczy, że posiadanie odrobiny negatywności lub neutralności jest normalne. W końcu nie da się wykonać usługi, z której każdy będzie zadowolony.

Jakie negatywne opinie nie powinny być usuwane:

Ocena jest niekrytyczna
Stopień negatywnych emocji jest różny, podobnie jak poziom powagi problemu. Klient może być niezadowolony z opakowania lub z tego że dostawa w dzień powszedni nie jest osobiście satysfakcjonująca. Tego typu opinie raczej nie zrujnują Twojej reputacji. Z drugiej strony, posiadanie pozytywnej odpowiedzi może być bardzo owocne dla rozwoju.

Komentarz jest prawdziwy i odzwierciedla rzeczywistość
Usunięcie takiego komentarza może zmienić nawet dość niewinną sytuację w prawdziwy skandal i odebrać firmie niezwykle ważne punkty reputacji. Użytkownik prawdopodobnie rozpowszechni informację o usunięciu opinii w całym Internecie, pogłębiając podstawowy problem niegodnym zachowaniem i próbą ukrycia prawdy. Dodatkowo na zewnętrznych źródłach usunięcie takich recenzji bez zgody autora jest prawie niemożliwe.

Czasami udaje się dogadać z autorem i rozwiązać problem w zamian za usunięcie komentarza. Ale w każdym przypadku taka informacja zwrotna wymaga ostrożnego i odpowiedzialnego postępowania. Trzeba je uwzględnić i poprawić błędy, informując o tym niezadowolonego klienta i innych użytkowników. Takie podejście do wykonywanej pracy zawsze wzbudza sympatię potencjalnych klientów: każdy popełnia błędy, ale tylko najlepsi je naprawiają.

Skarga użytkownika jest powtarzana
Sytuacja, w której w odpowiedzi na początkową negatywną opinię firma podjęła działania mające na celu naprawienie problemu, sama w sobie dowodzi, że jest zorientowana na klienta i warta uwagi oraz zaufania. To, że użytkownik po raz kolejny był niezadowolony, często mówi o jego cechach, a nie o winie firmy. I to jest jak najbardziej na plus.

<a href='https://ru.freepik.com/photos/background'>Background фото создан(а) benzoix - ru.freepik.com</a>

Jakie negatywne opinie należy usunąć:

Błędny komentarz
Autor mógł pomylić nazwę firmy, zostawiając negatywny komentarz na zewnętrznej stronie internetowej. W takim przypadku należy skontaktować się z administracją strony i przedstawić dowody na nieporozumienie.

Kolejną opcją rozwiązania problemu jest próba skontaktowania się z użytkownikiem, który zostawił opinię i poproszenie go o poprawienie błędu.

Komentarz bez konkretów i sensu
Takie komentarze mają również negatywny wpływ na sprzedaż i wizerunek firmy. Zazwyczaj bardzo trudno jest usunąć negatywne opinie z zewnętrznych serwisów, które nie mają sensu lub nie zawierają konkretnych danych.

Prośba o wyjaśnienia lub udokumentowanie może rozwiązać problem. W przypadku braku odpowiedzi przez dłuższy czas, recenzja otrzyma status wątpliwej, a niektóre serwisy ją usuną. Jeśli jednak klient jest skłonny do wyjaśnienia sytuacji, powinieneś spróbować rozwiązać problem i zmienić jego ocenę na lepszą.

Komentarz zawiera nieprawdziwe informacje
Na przykład opinia jest zamówiona przez konkurencję lub klient firmy źle przedstawił sytuację.

W obu przypadkach reputacja może zostać poważnie uszkodzona bez winy samej firmy. Zawsze, gdy jest możliwość udowodnienia swojej racji, warto to zrobić i usunąć oszczerstwa z sieci.

Jak usunąć złe opinie o firmie z sieci

Usuwając fałszywy komentarz ze strony internetowej, można bez obaw stwierdzić, że autor w jakikolwiek sposób będzie brał udział w wymianie korespondencją. Jeśli jednak recenzja zostanie umieszczona na zewnętrznym zasobie internetowym, będzie ją znacznie trudniej usunąć.

Istnieje tylko 5 sposobów na pozbycie się komentarza zawierającego fałszywe informacje na stronie trzeciej.

Nawiązanie kontaktu z autorem opinii i wynegocjowanie rozwiązania problemu
Idealna opcja, aby nie tylko pozbyć się negatywnej oceny w sieci, ale także zmienić niezadowolonego klienta w lojalnego. Możesz dokonać wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy, wynegocjować rabat lub prezent itp. W zamian autor może usunąć lub zmienić swój komentarz. Ta metoda bardzo rzadko się sprawdza, bo trudno namierzyć autora na zewnętrznych źródłach.

Wyślij prośbę do moderatora strony, na której została opublikowana recenzja
Zadziała, jeśli będą mocne dowody na to, że komentarz jest na zamówienie i nieuzasadniony. Najczęściej takie recenzje są zamieszczane z niedawno zarejestrowanych kont, które wcześniej nie zamieszczały postów, bez podawania danych kontaktowych. Sama fałszywa recenzja jest często bezpodstawna i nie zawiera konkretów, dokumentów potwierdzających czy zdjęć. Wiele komentarzy na zamówienie są do siebie podobne.

Nie zawsze jest tak, że recenzenci są przygotowani do samodzielnego badania zasadności zamieszczanych informacji. W takim przypadku można najpierw spróbować odpowiedzieć na negatywną informację i poprosić o więcej informacji, aby rozwiązać problem. W przypadku braku odpowiedzi, można to również wykorzystać jako dowód.

Ewentualnie możesz otrzymać propozycję opłaty za usunięcie wyraźnie wątpliwej recenzji. Najczęściej to rozwiązanie jest nieopłacalne: zapłać raz, sam serwis zamieści kolejne 10 negatywnych recenzji i znów poprosi o pieniądze. Wielu recenzentów zajmuje się tym na co dzień.

<a href='https://ru.freepik.com/photos/business'>Business фото создан(а) DilokaStudio - ru.freepik.com</a>

Zostawić skargę na stronie internetowej
Na zasobach internetowych założonych do publikowania recenzji, możliwe jest wysłanie skargi na autora komentarza. Nie ma pewności, że administratorzy staną po stronie firmy i zdecydują się na usunięcie informacji, ale przynajmniej otrzymają sygnał i zapewne spróbują uporządkować sprawy. Natomiast jeżeli to nie pomaga, możemy złożyć skargę na stronę na której został opublikowana opinia. Powołując się na nieuczciwość platformy.

Prośba do Google o usunięcie strony z wyników wyszukiwania
W ten sposób nie będziesz w stanie usunąć złej recenzji firmy ze swojej strony, ale zmniejszysz prawdopodobieństwo, że twoi przyszli klienci zobaczą ją podczas wyszukiwania informacji w sieci. Trzeba złożyć skargę DMCA poprzez specjalny formularz Google. Ale zatwierdzą je tylko wtedy, gdy pojawią się kontrowersyjne treści naruszające zasady działania wyszukiwarek.

Zwrócić się do sądu
Prawo większości krajów przewiduje karę za zniesławienie nie tylko publiczną naganą, ale także wysoką grzywną. Ponadto można pozwać dwie strony – autora publikacji oraz stronę internetową, na której została ona zamieszczona bez odpowiedniej weryfikacji. Kiedy reputacja firmy poniosła znaczną szkodę, dobrze jest zwrócić się do tej drogi prawnej w celu znalezienia rozwiązania.

Złożenie wniosku wymaga poważnego przygotowania. Być może będziesz potrzebował pomocy profesjonalnego prawnika.

Jest jeszcze jeden sposób na zmniejszenie odsetka negatywów w sieci na temat Twojej marki – zwiększ ilość pozytywnych opinii.)

Related Posts

Zostaw komentarz

Captcha Kliknij obrazek, aby zaktualizować captcha.