Zarejestruj się

Zarejestruj się w naszej społecznościowej wyszukiwarce pytań i odpowiedzi, aby zadawać pytania, odpowiadać na pytania innych i nawiązywać kontakty z innymi ludźmi.

Zaloguj się

Zaloguj się do naszej społecznościowej wyszukiwarki pytań i odpowiedzi, aby zadawać pytania, odpowiadać na pytania innych i nawiązywać kontakty z innymi ludźmi.

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła? Wpisz swój adres e-mail. Otrzymasz link i utworzysz nowe hasło za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Captcha Kliknij obrazek, aby zaktualizować captcha.

Wpisz swoją nazwę użytkownika.

Proszę wpisać swój adres e-mail.

Wybierz odpowiedni tytuł pytania, aby łatwo można było na nie odpowiedzieć.

Wybierz odpowiednią sekcję, aby łatwo można było wyszukać pytanie.

Proszę wybrać odpowiednie słowa kluczowe Expytanie, ankieta.

Wpisz opis dokładnie i szczegółowo.

Wybierz typ wideo.

Tutaj umieść identyfikator wideo: https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs Przykład: "sdUUx5FdySs".

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że to pytanie powinno zostać zgłoszone.

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że ta odpowiedź powinna zostać zgłoszona.

Proszę krótko wyjaśnić, dlaczego uważasz, że ten użytkownik powinien zostać zgłoszony.

Zarejestruj się, żeby uzyskać dostęp do pełnej funkcjonalności platformy!

Cele i zadania SEO

Cele i zadania SEO

Aby promocja SEO była jak najbardziej efektywna, konieczne jest właściwe określenie celu działań SEO i zadań, z jakimi wiąże się praca. W zależności od rodzaju i tematyki strony, różnią się one pod pewnymi względami, co powoduje konieczność stosowania różnych strategii SEO i wykonywania różnych działań.

Ważne jest, aby specjaliści potrafili właściwie ocenić cele i zadania promocji danego zasobu. Decyduje to o poprawności doboru metod pracy, narzędzi do realizacji niezbędnych działań i innych ważnych szczegółów. Do promocji należy przystąpić tylko wtedy, gdy mamy prawidłowo określone cele i zadania – w przeciwnym razie, nawet jeśli dostaniemy się na szczyt, nie możemy uzyskać pożądanego rezultatu.

Spis treści:

Definiowanie celów i zadań promocji SEO

Głównym celem SEO jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania, czyli zwiększenie odsetka użytkowników, którzy po wpisaniu ukierunkowanych zapytań zobaczą promowaną stronę w wynikach wyszukiwania. Na kształtowanie się wskaźnika widzialności mają wpływ:

  • Częstotliwość zapytań – pokazuje ile razy dana fraza kluczowa została wpisana do wyszukiwarki przez użytkowników w danym regionie w ciągu miesiąca.
  • Ranking w wyszukiwarkach to pozycja, jaką zajmuje strona internetowa dla danego zapytania podczas generowania wyników wyszukiwania.
  • Współczynnik kliknięć – to szacunkowa liczba wejść na stronę, która zależy od zajętej pozycji.

Widoczność jest miarą ilości ruchu, jaki otrzymuje serwis, gdy zajmuje określoną pozycję w wyszukiwarce. Celem promocji strony internetowej jest maksymalizacja tego wskaźnika, aby przyciągnąć docelową grupę odbiorców.

Mówiąc najprościej, głównym celem SEO jest doprowadzenie strony internetowej na najwyższe pozycje w wyszukiwarce dla dużej ilości zapytań docelowych, przyciągnięcie nowego ruchu do witryny, a następnie utrzymanie go. Wszystko to przyczynia się do wzrostu ruchu, współczynnika konwersji i leadów.

Ilość nowego ruchu jest wprost proporcjonalna do pozycji w rankingu. Badania wykazały, że około 1/3 ruchu (30%) pochodzi z pierwszej pozycji. Znacznie mniej, bo 15% pochodzi z drugiej pozycji. Trzecia pozycja otrzymuje zaledwie 5%. Pozostałe witryny z pierwszej dziesiątki otrzymują od 5% i poniżej. W sumie dwie trzecie ruchu trafia na szczyt, podczas gdy witryny znajdujące się na drugiej stronie wyszukiwarki i dalej otrzymują tylko pozostałą jedną trzecią.

Jak osiągnąć cele SEO i zrealizować zadania promocyjne

Cele promocji SEO strony internetowej nie są osiągane wszystkie naraz. W zależności od wieku i aktualnej sytuacji zasobu, potrwa to od 2 miesięcy do pół roku lub dłużej. Co ważne, proces promocji powinien być ciągły, w przeciwnym razie osiągnięte wyniki mogą wkrótce zostać utracone ze względu na ciągłą pracę konkurencji.

W realizacji celów SEO pomoże szereg działań, wśród których szczególną uwagę należy zwrócić na takie zadania:

  • Audyt konkurencji – pomoże Ci znaleźć ciekawe pomysły, określić wystarczające wskaźniki, aby wypromować Twoją stronę na górę i zapobiec ewentualnym błędom w przyszłej pracy.
  • Semantyczne jądro jest szansą na lepsze zrozumienie docelowych odbiorców i tego, w jaki sposób szukają oni produktów lub usług w sieci. Poprzez prawidłowe rozmieszczenie zapytań na stronach, można dość szybko osiągnąć postawione cele w zakresie SEO.
  • Tworzenie treści – pisanie wysokiej jakości tekstów, umieszczanie obrazów i innych rodzajów informacji na stronach internetowych. Na tym etapie zadaniem SEO jest stworzenie nie tylko tekstu zoptymalizowanego pod kątem zapytań, ale także tekstu użytecznego dla odbiorców.
  • Optymalizacja wewnętrzna – należy wyeliminować błędy i grubsze problemy z kodem. Odwiedzający powinni czuć się na stronie komfortowo. Upewnij się, że strona wyświetla się poprawnie na wszystkich rodzajach urządzeń, szybko się ładuje i nie jest zagmatwana w nawigacji.
  • Optymalizacja zewnętrzna to ważny krok w realizacji celów promocji SEO, którego wielu optymalizatorów nie docenia. Umieszczanie linków zewnętrznych to nie tylko sposób na zwiększenie masy linków, ale także sposób na sprowadzenie dodatkowego ruchu na stronę.

Większy ruch oznacza większą liczbę odbiorców docelowych, a więc prawdopodobny wzrost liczby zgłoszeń. Ważne jest jednak nie tylko przyciągnięcie odbiorców, ale także skłonienie ich do wykonania ukierunkowanej czynności na twojej stronie. Częściowo rozwiązuje się to poprzez realizację zadań, w których zasób staje się przyjazny i szybki. Jednak nadal istnieje kilka kroków, które musisz podjąć, aby osiągnąć swoje cele związane z promocją SEO:

  • Dokładny audyt użyteczności i technicznej składowej strony.
  • Opracuj strukturę strony i metody ułatwiające nawigację.
  • Odpowiednie linkowanie zwrotne, które będzie sprzyjać zaangażowaniu użytkowników, a nawet zwiększy rozmiar przeciętnego paragonu;
  • Przestrzeganie zasad E-A-T, czyli działanie na rzecz zwiększenia wiarygodności firmy.
  • Pisanie ofert sprzedaży i umieszczanie przycisków call-to-action.

Wszystkie te zadania i cele SEO można zrealizować samodzielnie lub korzystając z usług firmy zajmującej się promocją. W pierwszym przypadku lepiej jest wcześniej zapoznać się ze specyfiką optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, na przykład poprzez odbycie kursu Search Engine Optimization. Będziesz więc mógł promować swoją stronę pod kontrolą ekspertów SEO i szybciej osiągać wyznaczone cele.

Related Posts

Zostaw komentarz

Captcha Kliknij obrazek, aby zaktualizować captcha.